Странка српске реформе
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Странка српске реформе

Званични форум еРепублик политичке организације
 
HomeHome  PortalPortal  Latest imagesLatest images  ТражиТражи  Региструј сеРегиструј се  Приступи  

 

 Текст Статута

Go down 
АуторПорука
Admin
Admin



Број порука : 8
Join date : 21.10.2009

Текст Статута Empty
ПорукаНаслов: Текст Статута   Текст Статута EmptyWed Oct 21, 2009 2:11 pm

У циљу стварања виртуелне политичке странке која ће тежити да уведе реформу политичке сцене еСрбије, да створи бољу и пријатнију климу у међуљудксим односима и на тај начин поведе еСрбију ка напретку, једнакости, толеранцији и правди, Странка српске реформе на конститутивној Скупштини, дана 20. октобра 2009., доноси:





СТАТУТ

Странке српске реформе





ДЕО I

ОПШТЕ ОДРЕДБЕ



Основна начела политичког деловања


Члан 1.


Странка српске реформе (даље - Странка) је виртуелна политичка организација слободних еГрађана, која нема везе са политичким групацијама из стварног живота, а деловање заснива на правилима еРепублика и сопственом Политичком програму и овом Статуту.


Члан 2.


Странка српске реформе ће деловати на основу следећих програмских принципа:

1. Стављање интереса еСрбије на прво место
2. Једнакост свих држављана еСрбије без обзира на искуство или функцију у игри, као и на националност и политичку припадност у стварном животу
3. Јачање економске моћи еСрбије и свих њених грађана кроз удружени рад свих способних економиста
4. Јачање војне моћи еСрбије унапређивањем организације и снаге Војске еСрбије, а у циљу осигуравања безбедности еСрбије и могућности освајања која ће ојачати економију
5. Повећање популације еСрбије и деловање у циљу задржавања нових играча
6. Заузимање боље позиције еСрбије у војним савезима, у складу са повећањем популације и војне снаге
7. Залагање за транспарентност рада свих државних институција и функционера и третирање функције као обавезе, а не привилегије
8. Дистанцирање од политике и идеологија из стварног живота и вођење нормалне политике уз уважавање свих политичких противника, поштовање достојанства и интелигенције бирача као и поштене изборне кампање, без омаловажавања противника зарад јефтиних политичких поена или куповине гласова


Члан 3.


У остваривању својих циљева и политичког програма Странка ће сарађивати са другим странкама не угрожавајући при томе своје сопствене принципе и не одступајући од својих идеја, уколико то није крајње нужно - у интересу еСрбије.


Члан 4.


Рад Странке је отворен за јавност. Транспарентност деловања Странке остварује се кроз обавештења за чланство, симпатизере и јавност у страначким еРепублик новинама, којима руководи Секретаријат странке, као и на екстерној интернет страници (сајту) и форуму Странке.



Назив, симбол, представљање и заступање


Члан 5.


У јавном иступању Странка користи пун назив: „Странка српске реформе“, као и скраћеницу: „ССР“.


Члан 6.


Странка српске реформе као обележје користи квадратни aватар. Знак је у бојама заставе еСрбије и представља народ, тј грађане еСрбије.


Члан 7.


У комуникацији са спољним факторима Странку заступа и представља председник Странке.
У случајевима када председник Странке није у могућности да обавља своје дужности, Странку заступа и представља Секретаријат Странке.






ДЕО II

ЧЛАНСТВО



Учлањење


Члан 8.


Постоје два вида чланства, активно и пасивно. Пасиван члан Странке може постати сваки грађанин еСрбије који се учлани у странку на еРепублик страници Странке, по механизмима игре.


Члан 9.


Активан члан Странке може бити сваки грађанин еСрбије, који прихвати Статут и Политички програм Странке, који својим понашањем не наноси штету угледу Странке и који добровољно приступи Странци. Учлањење се обавља преко приступнице у виду електронског формулара и стављањем потписа на страначком форуму.



Евиденција чланова


Члан 10.


Евиденцију активних чланова Странке води Секретаријат помоћу електронске табеле која преузима податке унете путем формулара о приступању.



Права чланова


Члан 11.


Сваки активан члан Странке има право:

1. да равноправно учествује у активностима Странке;
2. да слободно изражава своје мишљење у оквиру Странке;
3. да слободно даје предлоге и покреће иницијативе које нису у супротности са Статутом и основним програмским циљевима Странке;
4. да учествује у утврђивању и остваривању политике Странке;
5. да буде информисан о активностима Странке;
6. да бира и буде биран у све органе Странке;
7. да поднесе кандидатуру за Председника Странке на начин описан у Члану 27 Статута Странке;
8. да да потпис подршке активном члану који је поднео кандидатуру за Председника странке на начин који је описан у Члану 27 Статута Странке;
9. да буде кандидат Странке на изборима за органе власти;
10. да буде избрисан са листе активних чланова на сопствени захтев;


Сваки пасиван члан Странке има право:

1. да постане активан члан Странке на начин описан у Члану 9 Статута Странке (изузев уколико је пре тога обрисан са списка активних чланова по налогу ГО);
2. да слободно изражава своје мишљење у оквиру Странке;
3. да слободно даје предлоге и покреће иницијативе које нису у супротности са Статутом и основним програмским циљевима Странке;
4. да буде информисан о активностима Странке;
5. да да потпис подршке активном члану који је поднео кандидатуру за Председника странке на начин који је описан у Члану 27 Статута Странке;
6. да бира Председника Странке на страначким изборима механизмом који је остварен у еРепублик-у.


По механизму игре, сваки члан Странке има право да поднесе званичну кандидатуру за Председника Странке. Међутим, чланови који пре тога не поднесу кандидатуру на начин описан у Члану 27 Статута Странке не могу постати кандидати са подршком Скупштине Странке (детаљније описано у поменутом Члану 27 Статута).





Права мањине


Члан 12.


Чланови Странке који се не слажу са одлуком већине, имају право да своје мишљење и даље заступају и бране у оквиру органа Странке.
Уколико се не слажу са одлуком већине, чланови Странке немају право да опструишу рад Странке и спровођење донетих одлука већине.
Члан Странке не може бити позван на одговорност због изнетог мишљења или гласања у оквиру органа Странке.
Члан странке може бити позван на одговорност уколико јавно, ван органа Странке износи своје незадовољство и неслагање са принципима деловања Странке рушећи тиме интегритет Странке.



Дужности чланова


Члан 13.


Сваки члан Странке је дужан:

1. да заступа и остварује програмске циљеве, политичке ставове и одлуке Странке у јавности;
2. да поштује Статут и одлуке органа Странке;
3. да ради на очувању и унапређењу угледа Странке;
4. да се у изборној кампањи залаже за успех Странке на изборима;
5. да изађе на изборе и гласа за кандидате Странке;
6. да присуствује раду органа у којима је изабран;
7. да буде доступан и да одговори на постављена питања других чланова и грађана еСрбије;
8. да испуњава и остале обавезе у складу са Статутом и општим актима Странке.


Сваки активан члан Странке има обавезу да учествује у раду страначке Скупштине у складу са Програмом и Статутом Странке. У случају учесталих недолазака на седнице Скупштине или опструирања исте, Главни одбор може да донесе одлуку о брисању члана Странке са списка активних чланова чиме он аутоматски постаје пасиван члан Странке.




ДЕО III

ОРГАНИЗАЦИЈА СТРАНКЕ



Органи Странке


Члан 14.


Органи Странке српске реформе су:

1. Скупштина;
2. Главни одбор;
3. Председник Странке;
4. Секретаријат;
5. Одбор за унутрашњу политику
6. Одбор за спољњу политику



Скупштина


Члан 15.


Скупштина је највиши орган Странке који чине сви активни чланови Странке. Редовну Скупштину сазива Председник Странке почетком сваког месеца како би се изабрао Главни одбор, а потом остали органи Странке. Уколико је Председник Странке спречен да сазове Скупштину, овлашћење се аутоматски преноси на Секретаријат.

Број делегата Скупштине Странке ће се установити петнаест минута по њеном започињању како би се утврдила потребна већина за избор.

Скупштином председава Председник Странке.
У случају да је Председник Странке спречен да председава Скупштином, председавање преузима Секретаријат.
Председник Скупштине је обавезан да води записник са седнице Скупштине којом председава.



Сазивање Скупштине


Члан 16.


Ванредна седница Скупштине одржава се:

1. на захтев Председника Странке;
2. на захтев половине чланова Главног одбора;
3. на захтев половине чланова Скупштине;
4. када престане функција Председника Странке, односно Секретаријата.

Редовна седница сазива се најкасније пет дана пре дана одређеног за њено одржавање, а ванредна седница се сазива у року од 2 дана од стицања услова за њено одржавање, тако да се одржи у року од пет дана од дана сазивања.

Потребан број делегата на седници Скупштине у циљу стицања кворума је 50% + 1 члан од укупног броја свих чланова Скупштине.
Ако се Скупштина није могла одржати због недостатка кворума, поново се сазива за наредни дан, на истом месту, у исто време, са истим дневним редом.

За информисање чланства Странке о сазивању Скупштине задужен је Секретаријат.



Надлежност скупштине


Члан 17.


Скупштина:

1. доноси Статут Странке и усваја његове измене и допуне;
2. доноси Политички програм Странке и усваја његове измене и допуне;
3. бира и разрешава чланове Главног одбора;
4. бира и разрешава чланове Секретaријата;
5. бира и разрешава председника Одбора за унутрашњу и спољну политику;
6. доноси одлуку о званичном кандидату странке за место Председника Странке;
7. доноси одлуку о евентуалном опозиву Председника Странке на предлог ГО Странке.



Одлучивање у Скупштини


Члан 18.


Скупштина доноси одлуке већином гласова присутних делегата.
Дво-трeћинска већина гласова од укупног броја делегата потребна је за доношење одлуке о промени Статута и Политичког програма Странке и одлуке о опозиву Председника Странке и Секретаријата.



Главни одбор


Члан 19.


Главни одбор је највиши орган одлучивања у Странци између две седнице Скупштине.
Главни одбор се састаје најмање једном у десет дана.



Састав Главног одбора


Члан 20.


Главни одбор има девет чланова.
Чланови Главног одбора по функцији су Председник Странке и Секретари.
Остале чланове Главног одбора бира Скупштина Странке на предлог Председника Странке.
Чланови Главног одбора бирају се на период од месец дана.


Члан 21.


Члану Главног одбора престаје функција: оставком, истеком рока на који је изабран и престанком чланства у Странци.
Изабраном члану Главног одбора функција може престати и опозивом од стране Скупштине.
Члану Главног одбора по функцији, чланство у Главном одбору се гаси престанком функције.



Избор, разрешење и надлежности председника Главног одбора


Члан 22.


Председника Главног одбора Странке бирају и разрешавају чланови Главног одбора из својих редова већином гласова. Председник Главног одбора се бира на првој седници новоизабраног састава.
Председнику Главног одбора функција престаје истеком мандата од 30 дана, оставком, или смењивањем већином гласова чланова Главног одбора.

Председник Главног одбора:

* Председава седницама Главног одбора;
* Заказује седнице Главног одбора;
* Учествује у раду Главног одбора;
* Води записник седница Главног одбора;
* Врши остале дужности по одлуци Главног одбора.


Надлежност Главног одбора

Члан 23.


Надлежности Главног одбора су:

* Бира и разрешава Председника Главног одбора странке;
* Може да затражи од Председника Странке да поднесе оставку одлуком две трећине чланова Главног одбора. Уколико Председник Странке одбије да поднесе оставку, ГО може предати Скупштини предлог за опозив Председника Странке;
* На предлог Председника Странке, доноси изборни програм Странке и одлучује о учешћу на изборима;
* Одређује ток изборне и предизборне кампање;
* Утврђује политику странке;
* Утврђује предлог Програма и Статута странке, као и њихове измене и допуне двотрећинском већином гласова;
* Одлучује о изборним и пост-изборним коалицијама;
* Анализира и оцењује резултате избора;
* Кандидује државне функционере из редова странке;
* Утврђује изборну листу за избор чланова конгреса;
* Бира и потврђује кандидата за председника еСрбије испред Странке;
* Бира састав Одбора Странке за унутрашњу и спољну политику, на предлог Председника тог Одбора.
* Може да наложи Секретаријату брисање члана Странке са списка активних чланова у случају опструирања рада Странке од стране тог члана уколико је оно изгласано већином на седници ГО;
* Може да предложи Скупштини захтев за смену Секретара уколико је он изгласан двотрећинском већином на седници ГО;
* Може да предложи Скупштини захтев за смену председника Одбора за ун. и спољашњу политику Странке уколико је он изгласан већином на седници ГО.



Сазивање и рад Главног одбора

Члан 24.


Рад Главног одбора се одвија на седницама.
Седницу Главног одбора сазива и њоме руководи Председник Главног одбора.
Председник Главног одбора је дужан да закаже седницу Главног одбора када то затражи најмање 5 чланова Главног одбора.


Члан 25.


Седнице Главног одбора су јавне.
Одлуком већине од укупног броја чланова Главног одбора може се донети одлука о одржавању седнице без присуства јавности и/или осталих чланова.


Члан 26.


Седница Главног одбора се може одржати ако на њој присуствује више од половине чланова Главног одбора.
Ако се седница ГО није могла одржати због недостатка кворума, поново се сазива за наредни дан, на истом месту, у исто време, са истим дневним редом.
Главни одбор доноси одлуке већином од присутних чланова, осим ако Статутом или општим актима Странке није предвиђено другачије.



Председник Странке



Избор Председника Странке

Члан 27.


Председника странке бирају сви чланови Странке сваког 15. у месецу.
Сви чланови имају право да се кандидују за функцију Председника унутар Странке, уколико прибаве укупно 10 потписа чланова (било активних било пасивних).
Кандидатура за Председника странке треба да садржи краћу презентацију активног члана са разлозима због чега тај члан сматра да би требало да постане Председник Странке.
Та листа се шаље Секретаријату који је потврђује или тражи њену допуну.
По испуњавању тих услова и потврде Секретаријата, овај орган је дужан да преда одобрену кандидатуру активног члана Скупштини даље на разматрање.
Све кандидатуре које нису поднете по овој процедури неће се сматрати валидним.
Председнику Странке функција престаје истеком мандата од 30 дана, оставком, или смењивањем од стране Скупштине.
Смењени председник је у обавези да поднесе оставку. Први наредни члан на листи Странке ће преузети функцију председника и наставити да ради у смањеном капацитету у сагласности са Главним одбором.



Дужности Председника

Члан 28.


Председник Странке:

* Представља Странку у јавности;
* Руководи радом Странке и врши контролу рада органа и организација Странке;
* Стара се о извршавању одлука Скупштине, спроводи политику Странке у оквиру Програма, утврђује и износи политичке ставове Странке;
* Сазива и руководи седницама Скупштине;
* Успоставља и одржава односе са председницима других странака и Владе;
* Одобрава изборне листе за Конгрес;
* Одобрава кандидата Странке за председника еСрбије;
* Учествује у раду Главног одбора;
* Предлаже чланове Главног одбора и Секретаријата Скупштини Странке;
* Предлаже изборни програм Странке Главном одбору;
* Даје мишљење о коалицијама;
* Сваког 10-ог подноси извештај о раду Странке Скупштини и Главном одбору;
* Има шифру налога еРепублик организације Странке;
* Може да пише чланке за страначке новине које прослеђује Секретаријату ради објављивања.



Секретаријат


Састав секретаријата

Члан 29.


Секретаријат је административно тело Странке.
Секретеријат чине три Секретара које именује Скупштина Странке на предлог Председника Странке.



Надлежност Секретеријата

Члан 30.


Секретаријат води евиденцију чланова Странке.
Секретаријат врши проверу кредибилитета чланова Странке.
Секретаријат извршава све административне послове везане за функционисање Странке.
Секретаријат формира спискове по разним основама за потребе свих одбора.
Секретаријат на захтев Председника обавештава чланове о одржавању седнице Скупштине.
Секретаријат одобрава кандидатуре активних чланова за место Председника Странке и упућује их даље Скупштини на даље разматрање.
Секретаријат има шифру страначке еРепублик организације и уређује страначке еРепублик новине, екстерни сајт и форум Странке.



Одбор за унутрашњу и спољну политику (ОУСП)


Састав ОУСП

Члан 31.


ОУСП-ом управља председник овог одбора кога одабира Скупштина Странке, а остале чланове бира ГО Странке, на предлог председника ОУСП.


ОУСП се састоји из:

- Економског одсека
- Одсека за војна питања и питања одбране
- Тима за контролу рада Владе еСрбије
- Општег одсека (овај одсек се бави свим осталим питањима везаним за еРепублик који се могу подвести под домен унутрашње или спољашње политике; нпр. помоћи еБебама, јачању дипломатских активности, како Странке, тако и целе еСрбије, писањем нових и систематизацијом старих туторијала, откривањем "фантомских" фирми у еСрбији и сл.)


Надлежност ОУСП-а

Члан 32.


ОУСП у пракси треба да представља извршни орган Странке. Рад ОУСП-а представља примену политике Странке коју одређује Главни одбор и стога је ОУСП дужан да ради у складу са одлукама ГО.


Надлежност председника ОУСП-а

Члан 33.


Задужен да ОУСП ради у складу са одлукама ГО и представља спону између ова два органа Странке (с обзиром да представља члана ГО по функцији).
Предлаже остале чланове ОУСП-а Главном одбору странке.
Подноси извештаје о раду ОУСП-а Главном одбору Странке бар једном недељно.


Конгресмени и државни функционери из редова Странке

Члан 34.


Конгресмени и државни функционери из редова Странке су дужни:

1. да златнике од медаље донирају на налог Народне банке Србије;
2. да часно и одговорно обављају своју функцију;
3. да својим понашањем и иступањем чувају углед Странке;
4. да обављају функцију у складу са Програмом и политиком Странке;
5. да иступају и гласају у складу са Програмом и политиком Странке;
6. да о свом раду подносе извештај Главном одбору Странке.


* Конгресмени су дужни да на функцији остану до краја мандата.





ДЕО IV

Стицање, коришћење и располагање средствима Странке

Члан 35.


Странка стиче средства на два начина:

1. добровољним донацијама на еРепублик организацију Странке;
2. кандидатуром на место Председника Странке;


Члан 36.


Имовина Странке је недељива и њоме располаже и управља еРепублик организација Странке, која води евиденцију о својим приходима и расходима.
Чланови Странке нису дужни да плаћају било какву чланарину Странци.





ДЕО V


Мировање и обнова делатности

Члан 37.


Одлуку о мировању и обнови делатности Странке доноси Главни одбор, на предлог Председника Странке.



Доношење Статута

Члан 38.


Поступак за доношење Статута могу покренути Главни одбор, или једна трећина чланова Странке.
Одлука о покретању поступка доношења Статута садржи разлоге и састав комисије за промену Статута.
Комисија израђује преднацрт Статута и упућује га на расправу свим органима Странке, која траје најмање 7 дана.
Након спроведене расправе на основу пристиглих ставова, Комисија сачињава нацрт Статута који доставља Главном одбору на разматрање.
Након разматрања и усвајања или одбацивања поднетих амандамана, Главни одбор утврђује предлог Статута и упућује га Скупштини на усвајање.
Скупштина гласањем за текст у целини доноси Статут већином гласова од укупног броја делегата.
Измене и допуне Статута врше се на начин и по поступку за његово доношење.



Овај Статут ступа на снагу даном доношења
Назад на врх Go down
https://reforma.forumsc.net
 
Текст Статута
Назад на врх 
Страна 1 of 1
 Similar topics
-
» Текст програма (14.10.09.)

Permissions in this forum:Не можете одговорити на теме у овом форуму
Странка српске реформе :: Акти Странке српске реформе :: Статут-
Скочи на: